Luttele seconden voor de start van KP1 verscheen er een bloedrood injector symbooltje op onze dash met daar aan gelinkt een al even weinig belovend getal. Het was meteen pijnlijk duidelijk dat de motor het met veel te weinig brandstof moest gaan doen door een benzinedruk probleem.
We kwamen moeizaam van de startlijn en al sputterend en stotterend bereikten we uiteindelijk met aanzienlijk tijdsverlies de finish van KP1. Helaas bleven de problemen aanhouden en was het verloop van de 2de klassementsproef copy paste van de vorige met nog meer tijdsverlies tot gevolg.
Met nog 2 proeven te gaan voor de service, had het weinig zin op deze manier verder te gaan en besloten we dat het verstandiger was een herstart in rally 2 te plannen in de volgende loop. Helaas bij aankomst op de service bleek een herstart geen haalbare optie waardoor we genoodzaakt waren voortijdig de handdoek in de ring te gooien. Dit betekent dat we geen enkele meter aan waardevolle ervaring hebben kunnen opdoen tijdens deze mooie en uitdagende wedstrijd, die nog eens extra gekruid werd door de moeilijke weersomstandigheden.
Gelukkig hebben we op vrijdag toch een 5 tal keer de shakedown gereden waarvan de eerste 2 doortochten verre van vlekkeloos verliepen, uitsluitend en alleen te wijten aan een gebrek aan ritme en kilometers in de benen. Vanaf de 3de doortocht ging het stukken beter en hebben we toch al eens kunnen ervaren wat een geweldige auto dit is !!
Ondanks het moeilijke begin kijken we vol goede moed vooruit naar de Rally de Wallonie maar eerst staat er nog een uitgebreide test in Mettet op de agenda eind deze maand.
Super bedankt nog aan heel het team en in het bijzonder aan de mechaniekers die het hele weekend modder en regen hebben moeten trotseren om ons te ondersteunen. Respect !
R-Box’s disappointing start to a new chapter due to banal issue during the Rally des Ardennes.
Just seconds before the start of SS1, a blood-red injector symbol appeared on our dashboard, accompanied by an equally ominous number. It was painfully clear that the engine would have to deal with far too little fuel due to a fuel pressure issue.
We even struggled to launch from the starting line. Sputtering and faltering we reached the finish of SS1 with significant time loss. Unfortunately, the problems persisted in SS2 resulting in even more time lost.
With 2 stages remaining before service it did not make any sense to continue so the plan was to go for a rally 2 restart in the next loop. However, upon arriving at service, it became apparent that a restart was not a feasible option. We were forced to prematurely throw in the towel. This meant that we couldn’t gain any valuable experience during this beautiful and challenging rally, which was made even more difficult by the adverse weather conditions.
Fortunately, on Friday, we did 5 runs on the shakedown. The first 2 runs were far from flawless, solely due to a lack of rhythm and mileage under our belts. However, from the 3rd run onwards, things improved significantly, and we got a taste of what an incredible car this is!
Despite the difficult start, we are looking ahead with optimism to the Rally de Wallonie. But first, we have an extensive test scheduled in Mettet at the end of this month.
A huge thank you to the entire team, especially the mechanics who braved mud and rain all weekend to support us. Respect!