Ondanks ons enthousiasme, torenhoge inzet en volharding moeten we de handdoek in de ring werpen en wordt er een punt gezet achter het BMW E30 M3-verhaal. De verhouding tussen fun en kost is totaal ontspoord en het gezond verstand heeft er voor gezorgd dat de stekker er wordt uitgetrokken.
Het einde van het M3-verhaal wil natuurlijk niet zeggen dat we stoppen met rally rijden. Integendeel, we zijn gemotiveerder dan ooit en herbeginnen met een propere lei, een splinternieuwe auto en tonnen goesting!
Vanaf de eerste seconde stond vast dat het opnieuw een achterwiel aangedreven auto ging worden. Het aanbod hierin wordt echter steeds kleiner en kleiner. We overwogen nog even om in de BMW-familie te blijven, in de vorm van een E36, E46 of 1-reeks met een oerdegelijke S54 motor. Maar toekomstgericht waren we hier niet langer van overtuigd.
We gooiden het over een compleet andere boeg en zijn zo gaan shoppen bij Toyota Gazoo Racing in Keulen, waar we een van de laatst overgebleven Toyota GT86 CS-R3’s in ons winkelkarretje hebben gelegd.
Het is niet meteen de snelste R3, maar wel een heuse fabrieksauto met een hoog fun-gehalte en achterwiel aandrijving! Bijkomend ziet hij er niet bepaald slecht uit en de flat-4 sound maakt hem toch ook wel een beetje typerend. We waren op slag verliefd.
In ieder geval is R-Box helemaal klaar voor een nieuwe avontuur vanaf 2023!
Tot dan!