De reden is een laattijdige beslissing om een “tank helemaal vol” sensor te plaatsen.
Niettegenstaande we een ATL niveau sensor hebben gemonteerd zijn we toch niet helemaal gerust dat het tanken altijd feilloos verloopt. De ATL sensor heeft een “vol” trigger ong 23mm onder de topplaat. Dit wil zeggen dat je de laatste 6 liter niet meer kunt meten. Vanzelfsprekend een bijkomstigheid waar we niet mee kunnen leven.
Daarom hebben we het volgende bedacht. We hebben een bijkomende optische niveau sensor gemonteerd in de topplaat waarvan het triggerniveau ongeveer gelijk ligt met de onderkant van de topplaat. Dus als de tank 100% gevuld is.
Dit 100% vol signaal wordt door onze TFT controller gelezen zodat het zichtbaar is op 1 van de schermen in de cockpit maar tevens wordt er ook een audio signaal gegenereerd in de kofferbak zodat de persoon die tankt weet dat de tank helemaal vol is. Op die manier willen we voorkomen dat er fouten gemaakt worden bij het tanken. Tanken voor dummies dus.
Jammerlijke is alleen dat door onze gebrekkige communicatie we de sensorhouder opnieuw hebben moeten laten maken en hij dus volgende week nog eerst langs de anodisatie moet passeren om er zeker van te zijn dat we geen commentaar van Jani gaan krijgen.
Toch al enkele beeldjes met een helaas nog blanke sensorhouder.