Dat we het wereldzuinigheidsrecord gingen verbeteren met de R-Box BMW hadden we zeker niet verwacht, maar ondertussen zijn we toch tot de vaststelling gekomen dat onze BMW tot de categorie zeer stevige drinkers behoort.
Dat heeft natuurlijk gevolgen voor de keuze van de tank. Was het naïviteit of hebben we ons destijds teveel laten leiden door de aantrekkelijkere prijzen van de standaard cellen zodat we voor een 45L ATL D-cell opteerden?
In ieder geval het was zeker niet de goede keuze. Er van uitgaande dat je onmogelijk de laatste druppel kan benutten en bijkomend ook nog eens wat extra volume verliest omwille van het tankschuim, zijn we tot de pijnlijke vaststelling gekomen dat onze actieradius amper 50-60km is met de wedstrijd mapping. Zelfs de meest belachelijke elektrische stadsmus doet beter.
Vandaar dat we besloten hebben om toch maar een custom tank te laten maken.
Door het volledige reservewiel volume te benutten en de hoogte nog een klein beetje aan te passen komen we nu uit op een iets comfortabelere 75L.
Dit moet voldoende zijn om niet continu te moeten rekenen.