Dus af en toe valt er wel eens een lijk uit de kast, waar we met vereende krachten dan weer een oplossing voor moeten zoeken.
We hadden de mogelijkheid geïmplementeerd om het “hold” toerental van de launch control in te stellen aan de hand van een 10 standen schakelaar.
In ons opzicht een niet onaardige feature gezien het Belgische weer wel niet altijd even standvastig is en de grip condities nog minder.
Klein detail : De aansluitng voor de launch control is net de analoge ingang die we moeten opofferen voor de pedaalsensor van de throttle controller. DTA heeft hier een oplossing voor in de S80 en S100 maar helaas niet in de S60. Gezien er ook niet veel vraag voor is hebben ze ook geen firmware update gepland. Jammer voor ons.
Dus 2 mogelijkheden, of we vergeten de launch control setting of we we moeten overschakelen naar een S100 wat we na wijs beraad ook maar gaan doen.
Op die manier kunnen we nog een aantal zaken aanpassen gezien de S60 voor 4 cilinder motoren bedoeld is en wij 8 injectoren hebben waren we verplicht de injectors per 2 aan te sturen. Dat kan nu met de S100 veranderen en we gaan ook dadelijk een nokkenas sensor installeren zodat we de coils en injectors sequentieel kunnen aansturen. Dit gaat niet echt meer vermogen opleveren maar we hopen hierdoor het brandstof verbruik wat te drukken.
Dus wederom wat extra draden in de kabelboom en een nieuwe ECU.