Omdat we niet echt wild zijn van alle “niet van BMW oorsprong zijnde” krukaspoelies die her en der verkocht worden hebben we hiervoor ook weer wat aanpassingen moeten doen. Wat ons vooral zorgen baarde was het feit dat deze poelies altijd zonder demper worden gemaakt. Ook al is de S14 krukas redelijk stevig van origine toch gaf dit geen goed gevoel.
Temeer de grA en DTM versies van destijds ook een gedempte poelie hadden. We zijn even in contact geweest met ATI maar die waren niet echt geinteresseerd iets te maken voor de E30 vanwege de kleine oplages. Het enige wat zij voorstelden was de 190-2.5 versie die ze wel in hun gamma hebben om te bouwen omdat de Mercedes qua concept en opbouw heel sterk lijkt op de S14.
Maar ook dit zagen we niet echt zitten omdat het gewicht van krukas en alles wat meedraait vrij bepalend is voor het design van de demper.
Vandaar hebben we gekozen voor de DTM versie van BMW Motorsport welke identiek is aan de grA versie alleen dat deze laatste niet de 4 tanden heeft. Onze DTA S60 kan helaas helemaal niet overweg met 4 tanden per omwentelling vandaar dat we hierop een eigen triggerwiel hebben getekend. We gebruiken die 4 tanden dus eigenlijk alleen om ons triggerwiel te positioneren.
Wij hebben een 60-2 vertanding gekozen.