Het is weer een tijdje geleden dat er nog eens een update is geweest maar dit had alles te maken met de afwezigheid van de R-Box BMW. Door ons lumineuze idee om de voorophanging te wijzigen mocht hij voor enkele weken op bezoek bij Intrax.
Gezien alles van 0 moest worden opgemeten en opgebouwd, was het wel even puzzelen voor Niek en zijn team om alles op de juiste plaats te krijgen. We hebben vooraan de 52mm XL dempers gekozen gecombineerd met een superstevige topmount. (8mm ST52.3 lasplaten en dikke AL7075 caster/camber platen) De lagers hebben ook een stevige upgrade gehad. De veerpoot is met 2 bouten excentrisch bevestigd aan de wielnaaf zodat we ook hier nog verstelmogelijkheden hebben.
Achteraan is er wat aanpassingswerk nodig geweest aan de torens, oorspronkelijk was de leiding naar het drukreservoir dunner maar omdat we voor het nieuwe ARC systeem gekozen hebben moest er een gat gemaakt worden in de achterwand van de koker om het reservoir langs daar in de kofferruimte te krijgen. Gelukkig hadden we de torens extreem sterk gemaakt zodat niet het minste probleem vormt.
Alles is ook voorzien voor wielen met een omtrek van 650mm zodat we probleemloos 18 inch wielen kunnen monteren.
Het totaal ziet er heel professioneel en extreem robuust uit. We zijn echt benieuwd naar de rij eigenschappen maar we hebben er alle vertrouwen in dat we samen met Henk, Niek en de rest van het Intrax team de BMW van een zeer gezond weggedrag kunnen voorzien. We verwachten de eerste testen te kunnen doen ergens februari 2013. En vanzelfsprekend zullen we dit uitgebreid delen met jullie. Nu is het de komende 2 weken alle hens aan dek om zsm de carrosserie spuitklaar te krijgen.
Wordt vervolgd…