Vandaag zoals gepland o.a. de stuurkolom ingebouwd om te kijken of alles past. Zoals verwacht zit alles netjes op zijn plaats en de motor komt mooi onder het – nog te installeren- carbon dashboard terecht.
Perfect werk van de mensen van EZ Powersteering.
De keuze voor EPS (Electronical Power Steering) is tweeledig, we wilden graag van de olie af, geen lekken, geen koeler en geen permanent aangedreven pomp wat vermogenverlies meebrengt.
Als 2de hadden we graag controle over de bekrachtiging. Onze ECU levert een signaal aan de stuur controller dat afhankelijk is van de snelheid. Op die manier wordt de bekrachting en demping aangepast aan de snelheid. Hoe hoger de snelheid hoe minder de assistentie van de electromotor.
Hierdoor offeren we ook minder vermogen op aan de EPS op hogere snelheden.
Degene die goed hebben gekeken naar de foto’s zullen ook de reductie opgemerkt hebben onderaan de stuurkolom. Hierdoor wijzigen we de 34mm stuuruitslag per omw van het standaard E30 stuurhuis naar 68mm per omw. Dus nog net iets korter als de gangbare 63mm.
Het is bovendien mogelijk om het stuurwiel op een snelle manier te monteren en te demonteren door een kliksysteem. Dit kan handig zijn om het in en uitstappen te bevorderen.