Reeds geruime tijd speelden Dirk en Luc met het idee om terug rally te gaan rijden. Dirk had het zowat “gehad” met de karting. Vooral ook door het wegvallen van “vader” Verhaert, die door ziekte noodgedwongen de helm aan de haak moest hangen, werd er besloten de karts op non-actief te zetten.
Al zaten Dirk en Luc nog totaal niet op dezelfde golflengte wat betreft de keuze van auto was het idee om samen rally te gaan rijden meteen een feit.
Er was maar 1 criterium waar de auto aan moest voldoen en dat was dat hij een zeer groot “fun” gehalte moet hebben.
Gezien Dirk niet wilde weten van het bestaan van andere merken buiten Renault, passeerde zowat elke sportieve Renault de revue. Al snel bleek dat A110’s, R8 Gordini’s en de brede R5 Turbo’s zeer zeldzaam geworden zijn en bijgevolg ook peperduur. Luc was meer in de richting van BMW 2002’s aan het zoeken, wat natuurlijk recht in de kaart van onze BMW-verslaafde Frank was.
Het duurde dan ook niet lang of Frank had al na enkele dagen en nachten surfen een hele waslijst 2002’s gevonden. Dirk begon meer en meer bedenkingen te krijgen bij het zien van al die roestige oude glories en begon stiekem een alternatief te zoeken in… wat had je gedacht… de Renault-stal. Wat als we nu eens voor een Clio R3 zouden gaan? Na wat research bleek de running cost van deze toch wel zeer competitieve wagen wel redelijk hoog. Dus nog steeds geen witte rook.
Luc bleef zweren bij een “achtertrekker” en zo zijn we uiteindelijk bij de E30 M3 uitgekomen. Luc had al heel wat ervaring met een M3 opgebouwd, als co piloot aan de zijde van Wim Coremans. Ook Dirk was meteen verkocht, zelfs al was het geen Renault.
Ondanks dat de E30 M3’s de dag van vandaag niet zo gemakkelijk meer te vinden zijn, hebben we na een lange zoektocht toch nog eentje op de kop kunnen tikken bij onze noorderburen. Op de kalender stond toen midden oktober 2010.
De harde kern van zes personen is ook in die periode min of meer gevormd en begin November hebben zij R-Box officieel boven het doopvont gehouden.